Köpvillkor

Nannic.se tillhandahåller tjänster och produkter åt dig enligt dessa villkor. Vid frågor kontakta gärna vår kundtjänst via e-post, telefon eller kontaktformulären.

 

Ansvar för fel

Nannic.se äger inget ansvar för fel eller produktansvar och svarar ej för direkta eller indirekta skador, extrakostnader och extraarbete i samband med försålda varors användning. I förhållande till konsument/privatperson gäller konsumentköplagen i tillämpliga delar.

 

Beställning via Internet

Vid beställningar via Internet gäller köp först efter det att en skriftlig bekräftelse erhållits via e-post. Vid eventuella oklarheter förbehåller Nannic.se sig rätten att kontakta beställaren via telefon eller e-post för att bekräfta beställd vara. De priser som visas i webbshopen gäller endast vid beställning via Internet.

 

Betalning

Betalning sker mot Faktura, Postförskott eller via Förskottsbetalning.

Ditt medlemskonto
Om du använder den här webbplatsen, är du ansvarig för konfidentiell användning av ditt konto och lösenord och att du begränsar tillgången till din dator, och du samtycker till och accepterar att du är ansvarig för all aktivitet som sker under ditt konto och lösenord. Nannic.se förbehåller sig rätten att neka tjänster, ta bort konton, ta bort eller ändra innehåll, eller radera beställningar.

 

Ej avhämtade paket

Om Du inte hämtar ut de beställda varorna måste vi debitera Dig för returfrakt, expeditionsavgift, hanteringskostnad samt ev. inkassokostnad. Detta belopp är för närvarande 350 kr.

 

Elektronisk kommunikation

När du besöker oss eller skickar oss e-post, kommunicerar du med oss elektroniskt. Du samtycker till att motta kommunikation från oss elektroniskt. Vi kommer att kommunicera med dig genom e-post eller genom att lägga upp information på den här webbplatsen.

 

Information

Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information samt fel i specifikation på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och Nannic.se kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

 

Leveranstid

Leverans sker vanligtvis inom 1-2 dagar paket skickas med DHL eller med Postens brevtjänst. Skulle leveranstid fördröjning uppstå på beställda varor, meddelas kunden detta via e-post eller telefon.
Förskottsbetalning skickas först när vi registrerat din betalning, vilket normalt tar 2-3dagar efter det att betalningen har erlagts.

 

Priser

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och förbehåller oss rätten till ändring av samtliga priser utan föregående avisering. Vi förbehåller också att makulera en kvitterad order vid uppenbart fel i prissättning för varan pga felskrivning.

 

Reklamationer

Privatpersoner har enligt konsumentköplagen två (2) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Köparen skall vid reklamation efter garantitidens utgång påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället.

 

Retur och bytesrätt

Är Du inte helt nöjd med en vara har Du full returrätt i 14 dagar från det Du mottagit varan. Vid returer är vi tacksamma om Du skickar med ordersedeln. Paketen får ej sändas mot postförskott. Varan får ej vara skadad och måste vara i obruten förpackning. Skickar Du tillbaka varan p g a att vi expedierat fel eller för att det är något fel i varan ersätter vi Dig för returfrakten. I annat fall får Du svara för fraktkostnaden själv.

 

Transportskada

Skadat gods anmäls omgående till vår kundtjänst samt där du hämtade ut ditt gods. Vid ev. skada måste kunden spara godsets adresslapp för att kunna ge oss aktuellt kollinummer. Detta är nödvändigt för att vi ska kunna ersätta kunden trasigt gods.

0
Varukorg